Další služby

Mzdové účetnictví

Zpracování mezd předpokládá znalost velkého množství různých předpisů, které se váží jak k pracovnímu právu, k otázkám sociálního a zdravotního pojištění, ke zdanění příjmů ze závislé činnosti a také k dodržování mnoha termínů.  Podstatné na této činnosti je, že mzdové účetnictví prochází častými změnami a novelami.

Naše účetní se ve mzdové oblasti a mzdové problematice velmi dobře orientují a tuto oblast s přehledem zvládají.

Vedení účetnictví pro neziskové organizace

Neziskové organizace nejsou zakládány za účelem zisku a jejich hlavní činností není podnikání, ale obecně prospěšná činnost. Účetnictví tak tvoří systém informací, který musí být správně a úplně veden, musí zaznamenávat stav a pohyb majetku, aktivit, závazků, aktiv a pasiv. Musí dávat informace o nákladech, o výnosech a o výsledku hospodaření během účetního období.

Nezisková organizace je samostatnou právnickou osobou a platí pro ni ty samé zákony jako pro ostatní subjekty. Důležitá je činnost organizace, se kterou pak souvisí zdanění.

Daň z příjmu právnických osob

Při zjišťování základu daně u právnických osob se vždy vychází z účetního výsledku hospodaření. Aby mohly být účetní náklady uznány v základu daně i jako daňové musí splňovat určité podmínky, to znamená, že musí bezpodmínečně souviset s náklady nutnými na dosažení zdanitelných příjmů a musí být prokazatelné.

Daň příjmu fyzických osob

Daň z příjmů fyzických osob činí  15% ze základu daně, OSVČ si její výši vypočtou na základě daňového přiznání, které vyplňují v případě, že jejich roční výdělek přesáhl 15 tis.korun a nebo, pokud jsou ve ztrátě.

Přiznání k dani z přidané hodnoty

Přiznání k dani z DPH musí podat každý plátce DPH, kdo je takovým plátcem upravuje § 108 zákona o dani z přidané hodnoty. Přiznání k dani je nutné podat do 25. dne od konce zdaňovacího období. Ve stejné lhůtě se také daň platí. Od r. 2016 se daň z DPH podává pouze elektronicky, to znamená, že podnikatel musí vlastnit datovou schránku nebo elektronický podpis.

Přiznání k silniční dani

Pokud podnikatel ke své činnosti využívá vozidlo, musí zaplatit silniční daň, to se týká rovněž provozovatelů velkých nákladních automobilů. Zálohy na silniční daň se odvádí čtyřikrát do roka.Za každý měsíc, kdy vozidlo podléhalo daňové povinnosti, je třeba uhradit dvanáctinu roční sazby daně. Na začátku následujícího roku se zálohy vyúčtují a případný nedoplatek se uhradí ve lhůtě odevzdání přiznání k silniční dani, které se podává do konce ledna. Poplatníkem daně je provozovatel vozidla, který je zapsaný v technickém průkazu.

Soudní znalec v oblasti účetnictví
Nabízíme služby soudního znalce v oboru Ekonomika se specializací na účetnictví.